شرکت کامپیوتر انفورماتیک آذر سهند کایا

شرکت کامپیوتر انفورماتیک آذر سهند کایا


yourbazdid

دیگر نگران سوختن و خراب شدن فلش مموری های خود هنگام جدا سازی از کامپیوتر نباشید، چرا که نرمافزار «یو‌اس‌بی سیفلی» USB Safely Remove شما را از قطع ارتباط حافظه جانبی با کامپیوتر مطمئن می‌سازد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات و به نقل از برنا، در چند سال اخیر حافظه‌های جانبی همانند دیگر قطعات سخت‌افزاری پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند. یکی از معروف‌ترین این محصولات، حافظه‌هایی قابل حمل با نام حافظه‌های فلش یا کول دیسک‌ها هستند.

اندازه بسیار کوچک و قابل حمل بودن آن‌ها، وجود انواع مدل‌ها در حجم‌های گوناگون بنا بر نیاز کاربران و امکان انتقال حجم وسیعی از اطلاعات به آسانی و سرعت مناسب توسط این حافظه‌ها باعث رشد چشم گیر استفاده از آن‌ها در میان کاربران کامپیوتر شده و دیگر کمتر کسی است که از این محصولات برای انتقال و نگهداری اطلاعات خود استفاده نکند.

اما یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که کاربران در هنگام استفاده از این حافظه‌ها با آن مواجه می‌شوند خراب شدن و یا سوختن سریع آن‌ها است. شاید برای شما هم بارها اتفاق افتاده باشد که حافظه فلشتان‌ به طور ناگهانی از کار بیافتد.

این موارد زمانی رخ می دهد که هنگام خارج کردن حافظه فلش از سیستم، حافظه توسط یک برنامه یا سیستم‌عامل در حال استفاده بوده و شما قبل از قطع ارتباط آن با سیستم آن را سِیف ریموو (Safe Remove) نکرده باشید.

Safe Remove فرآیندی است که طی آن سیستم عامل ارتباط خود را با حافظه فلش قطع کرده و کاربر می‌تواند بدون نگرانی حافظه خود را از کامپیوتر جدا کند اما متاسفانه سیستم‌عامل در هنگام انجام این عمل کمی ضعیف عمل می‌کند. حتماً برای شما هم پیش آمده است هنگامی که پیام Safe Remove را اجرا می‌کنید با پیام عدم انجام آن به علت آنکه حافظه در حال استفاده است مواجه می‌شوید.

برای رفع این مشکل نرم‌افزار بسیار سودمندی طراحی شده است که نگرانی از قطع نشدن ارتباط فلش با کامپیوتر را بر طرف می‌سازد. برنامه «یو‌اس‌بی سیفلی ریموو» USB Safely Remove ابزاری قدرتمند و ساده جهت قطع ارتباط حافظه‌های فلش از کامپیوتر به دور از هرگونه مشکلی است.

این برنامه پس از نصب و استقرار بر روی سیستم در قسمت «سیستم ترای» System Tray (کنار ساعت سیستم‌عامل) قرار گرفته و به محض آنکه حافظه‌های جانبی به پورت «یو‌اس‌بی» USB وصل شود آن را شناسایی کرده و در لیست خود قرار می‌دهد.

حال شما به راحتی می‌توانید هر زمان که لازم باشد با کلیک بر روی حافظه موردنظر خود در لیست این برنامه ارتباط آن با کامپیوتر را قطع کنید. این برنامه در صورتی که حافظه شما توسط برنامه‌ای در حال استفاده باشد به صورت خودکار ارتباط آن ‌را قطع کرده و دیگر شاهد پیام خطا در هنگام قطع ارتباط نخواهید بود.

نکته قابل ملاحظه دیگری که در مورد این نرم‌افزار وجود دارد آن است که شما به راحتی می‌توانید حافظه فلشی را که ارتباط آن ‌را قطع کرده‌اید بدون خارج کردن آن از پورت USB، مجدد آن ‌را به سیستم متصل کنید و این کار فقط با کلیک مجدد بر روی آیکون حافظه فلش که در لیست برنامه موجود است امکان پذیر است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: دو شنبه 30 آبان 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀